Week of firsts - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlot Stensen - WaarBenJij.nu Week of firsts - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlot Stensen - WaarBenJij.nu

Week of firsts

Door: Ikzelf

Blijf op de hoogte en volg Charlot

04 Maart 2018 | Suriname, Paramaribo

De eerste week in Suriname is afgetikt! Een week waarin ik aan veel dingen moest wennen en veel dingen voor de eerste keer deed. Dinsdag hadden we een terugkom dag van het IOL, hier maakte ik kennis met veel andere stagiaires die in Paramaribo op verschillende scholen stage lopen. Een paar uit Leeuwarden, een paar uit België en een hoop uit Nijmegen. Leuke mensen allemaal en kreeg interessante verhalen over hun stage te horen. Ikzelf had alleen nog geen stage gelopen.. Na afloop van deze bijeenkomst ging ik even samen zitten met de coördinator Judith. Ze vroeg waar ik woonde en waar ik stage ging lopen. Deze locaties vond ze wel erg ver uit elkaar liggen, dus na een telefoontje had ze een andere stageschool voor me geregeld. Na een telefoontje!

Woensdag ochtend ging ik dus voor het eerst naar deze school, het was tien minuutjes fietsen en zag er uit als een leuke school. Ik heb me gemeld bij de directrice die me voorstelde aan mijn stagebegeleider. Ze had geen idee dat ik kwam, maar het was allemaal dikke prima. De eerste dag heb ik vooral lessen van haar geobserveerd en afspraken gemaakt.

Donderdag avond ben ik voor het eerst mee wezen stappen, Havana scheen the place to be te zijn, dus dat werd het plan. Hiervoor hebben we even wat cocktails gedronken bij 't vat, waarna we naar Havana zouden gaan. Toen we in de taxi stapte, spotte we Kenny B, dus hier moesten de meiden eerst nog even mee vloggen. Het was een geslaagde avond.

Vrijdag hebben we holi paghwa gevierd. In onze nieuw gekochte festival outfits gingen we naar de palmtuinen waar we binnen de kortste tijd onder het gekleurde poeder waren gegooid. Na dit kleurrijke feestje zijn we lekker gaan dansen op het onafhankelijkheidsplein waar een heus festivalterrein was gebouwd. Hier hebben we tot na middernacht gedanst op lokale Dj's, maar de partysquad was er ook.

De rest van de tijd ben ik met de meiden in het huis of sporten of liggen we aan het zwembad van het Torarica. Morgen begint mijn stage echt. De eerste week doe ik nog kijken hebben we afgesproken, vanaf volgende week ga ik zelf lessen overnemen.

Foto's volgen, ik houd je op de hoogte!
Groetjes uit Suriname

  • 04 Maart 2018 - 18:54

    Truus Hermans:

    Beste Charlot,
    Je lijkt al helemaal geacclimatiseerd. Wat zal het een aparte ervaring zijn geweest hoe de lerarenopleiding in Paramaribo de stages regelt ...
    Truus

  • 05 Maart 2018 - 08:44

    Kees-Jan:

    Hoi,
    Ik hoop dat je een leuke stageschool hebt gevonden. Fijn dat het in de buurt is. Weet je al aan welke klassen je les gaat geven? Welk niveau is het?
    Veel plezier deze week en vergeet niet wat foto's van Holi up te loaden! We zijn nieuwsgierig...
    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlot

Suriname! Deze blog is special voor mijn reis naar Suriname. 24 februari vertrek ik naar dit warme land, om stage te gaan lopen. Ik kijk uit naar de warme zon, het lekkere eten en de avonturen die ik daar ga beleven. Hier kun je mijn avontuur volgen!

Actief sinds 23 Feb. 2018
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 6875

Voorgaande reizen:

24 Februari 2018 - 05 Juli 2018

Suriname!

Landen bezocht: