Eerste dag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlot Stensen - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Charlot Stensen - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Door: ikzelf

Blijf op de hoogte en volg Charlot

26 Februari 2018 | Suriname, Paramaribo

Zaterdag was het eindelijk zover! We reden om acht uur 's morgens naar schiphol. Mijn zusjes en mijn ouders gingen mee om me uit te zwaaien. Er was wat moeite met mijn bagage afzetten, mijn koffer was namelijk vier kilo te zwaar (oeps). Nadat ik de boeken die ik meenam er uit had gehaald woog bij gelukkig een stuk minder. Aangezien je twee stuks handbagage mag meenemen heb ik de rest van mijn tocht deze boeken in een Albert Heijn tas meegenomen. Ja ik was goed voorbereid hoor..

De negen uur durende vlucht was goed vol te houden met het entertainment was KLM bied en aan eten en drinken kwam ik ook niet te kort. Een taxi bracht mij van het vliegveld naar mijn verblijfplaats. Hier ontmoette ik mijn eerste vier huisgenoten die de bovenste verdieping van ons huis als appartement met z'n vieren delen. Heel toevallig zijn deze meiden ook vanuit de HAN in Nijmegen, maar studeren ze aan de pabo, waardoor ik ze nog niet kende.

De volgende morgen maakte ik kennis met mijn andere twee huisgenootjes. Door het tijdsverschil wordt ik in Suriname erg vroeg wakker. Helaas werd ik mijn eerste ochtend wakker met het nieuws dat er was ingebroken. In de kamer naast mij stond een raam open en hier hebben ze op ludieke wijze haar telefoon weten te stelen. Het was dus een ietswat aparte kennismaking, maar het zijn hele gezellige meiden.

Na boodschappen te hebben gedaan en met z'n alle te hebben ontbeten, ben ik meegelopen naar een hotel om daar een sportabonnement af te sluiten, hier kan ik ook lekker zwemmen. Alle meiden van het huis gingen later die dag op een tripje om dolfijnen en kaaimannen te spotten. Ik heb mijn spullen gepakt en ben meegegaan. Na een kort praatje met de gids mocht ik ook mee.

Op een boot vaarde we de rivier op, waar we dolfijnen zagen. Toen een half uur de rivier verder op vaarde kwamen we bij een dorp waar we lekker hebben gegeten en zijn overgestapt op kleinere boten. Hiermee zijn we verder landinwaarts gevaren om kaaimannen te spotten. Het was donker toen we in de boten stapte, wat de nodige sfeer met zich meebracht. We hebben kaaimannen gezien en mochten er mee poseren voor op foto's. Muggen hebben we ook genoeg gezien, ik zit helemaal onder de bulten maar dat was de trip zeker waard. Ik heb een lichte jetlag dus ik was helemaal gesloopt toen we om half twaalf thuis kwamen. Wat een eerste dag. Het voelt aan alsof ik hier al een week ben.

Ik houd je op de hoogte!
Groetjes uit Suriname

  • 26 Februari 2018 - 12:56

    Truus Hermans:

    Beste Charlot,
    Wat leuk dat je zo snel een blog schrijft en dat je al je eerste stappen hebt gezet naar inburgering in Paramaribo. Heb je ook al afspraken staan voor kennismaking met je stageschool?
    Groet,
    Truus

  • 26 Februari 2018 - 12:59

    Charlot Stensen:

    Beste Truus,

    Morgen heb ik een afspraak gepland staan met Judith, ik ga er vanuit dat ik daarna actie kan ondernemen betreft de stageschool.

    Groetjes

  • 26 Februari 2018 - 15:55

    Kees-Jan:

    Hoi,
    Dat gaat inderdaad snel, maar je heb ook een kleine achterstand in te halen. Fijn dat je gebruik maakt van de kennis van de anderen, zo gaat het inburgeren nog sneller.
    Succes en heel veel plezier!
    Kees-Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlot

Suriname! Deze blog is special voor mijn reis naar Suriname. 24 februari vertrek ik naar dit warme land, om stage te gaan lopen. Ik kijk uit naar de warme zon, het lekkere eten en de avonturen die ik daar ga beleven. Hier kun je mijn avontuur volgen!

Actief sinds 23 Feb. 2018
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 6901

Voorgaande reizen:

24 Februari 2018 - 05 Juli 2018

Suriname!

Landen bezocht: